=Terima Kasih sebab FOLLOW blog SueMUNCET=

13 February 2011

=Ampunkan Daku=

aku baru lepas tengok cerita kat tv3 tadi..tajuk dia "Ampunkan Daku"..okey..taknak sedih plak cerita kan..seriously,sedih giler tengok cerita tu..mengisahkan anak luar nikah..agak menitik jugak la air mata aku tengok cerita tu..kenapa la mesti perempuan yang harus dipersalahkan?? dan kenapa bukan lelaki?? jijik ke anak luar nikah neyh?? setiap orang melakukan kesilapan..dan bukan kita yang patut menghukum mereka..
berbalik pada cerekarama tadi..aku suka watak Sheila Rusly..sangat sopan santun plus seorang yang penyabar..kalau la aku boleh jadi macam tu..haishhh..memang tak la kan..hmm..sedih doe tengok cerita tu..sebak je rasa..lagi lagi tengok orang orang yang teraniaya..pada aku,kita takde hak nak menilai orang..masing masing ada buat kesilapan..tak kisah la orang tu anak luar nikah ke,anak haram ke..yang penting respect each other..bak kata Sheila Rusly "kita tidak mampu untuk menghapuskan tapi kita mampu untuk mengurangkan..insyaallah..amin.."

"Darah yang mengalir dari anak luar nikah itu merah, jika ditoreh tidak dapat dilihat perbezaannya"

"Sesungguhnya apa yang berlaku dalam hidup kita ada sebabnya. Kerana Allah tidak menguji seorang hambanya itu tanpa sebab.
Doa orang-orang yang dizalimi memang tidak ada hijab doanya pada Allah"


P/S : anak luar nikah ke,anak haram ke,kita sama je disisi Allah..

love,

No comments: