=Terima Kasih sebab FOLLOW blog SueMUNCET=

12 August 2011

=Cinta + Kecewa=

cinta?? entry aku kali nie aku nak update pasal cinta..wahhhh..kau sedang dilamun cinta ke muncet?? jeng jeng jeng...biarlah rahsia..cewaaahhh...saja la tu nak propa lebih..huhu...

gambar sekadar perhiasan..

kadang kadang orang yang kita selalu jumpa tu dalam tak sedar dia adalah jodoh kita..kadang kadang kita tahu yang dia jodoh kita tapi kita macam nak mengelak..kononnya macam tak boleh nak terima hakikat yang dia adalah jodoh kita..tapi kita kena sedar yang Tuhan telah tentukan jodoh kita..kalau kita elak macam mana pun,kalau dah tertulis dia jodoh kita,kita lari macam mana pun dia tetap jodoh kita..

setiap manusia nak kan jodoh yang terbaik..siapa yang nak jodoh kita tu penyangak kan??mesti kita nak jodoh kita baik baik..tapi kita sendiri kena cermin diri kita sama ada kita nie dah cukup baik atau sebaliknya..

kecewa dalam cinta tu bagi aku lumrah manusia..setiap manusia yang pernah bercinta mesti jugak pernah rasa kecewa..cuma keadaan kecewa tu lain je..tapi kena ingat..semua kejadian tu mesti ada hikmah yang kita sendiri tak tahu..bila dah terjadinya baru kita perasan kenapa Tuhan uji kita sebegitu..mungkin dia bukan yang terbaik untuk kita atau kita akan jumpa yang lebih baik dari dia atau nak tengok sejauh mana kita ingat padaNYA..

kecewa bercinta tak bermaksud yang dunia kita pun dah berakhir.. jangan kerana ditinggalkan kita dok termenung, meraung, menangis tak berhenti.. sedangkan orang yang tinggalkan kita tu tengah bahagia dengan kekasih baru..




 Sila LIKE kalau suka..

2 comments:

Clara said...

yup3.. tak semestinya kecewa sbb putus cinta dunia sudah berakhir..

sueMUNCET said...

@ Clara : kan..so kita enjoy.. haha!