=Terima Kasih sebab FOLLOW blog SueMUNCET=

06 December 2011

=Kau ingat kau cun sangat ke nak memilih??=

pernah tak korang kena sound dengan member member korang yang korang nie terlalu memilih untuk mencari pasangan hidup?? expecially, pada yang single la kan..sejujurnya, aku pernah..ada jugak orang yang cakap dengan aku jangan terlalu memilih untuk mencari pasangan hidup..

memang aku tak memilih..tapi tak salah kalau kita nak memilih yang terbaik untuk mencari pasangan hidup..aku taknak tersilap langkah dengan memilih orang yang takde hala tuju..memang orang akan cakap kita kena terima pasangan kita seadanya tapi tak salah kalau kita ubah dia dari segi kebaikan..takkan kita nak tutup mata bila kita nampak kesalahan pasangan kita..kononnya taknak tegur sebab kena terima pasangan kita seadanya..

siapa nak pasangan yang kita sendiri tak tahu latar belakang dia..tak tahu dia kerja apa..tak tahu macam mana kehidupan dia..ini bukan masalah terlalu memilih atau tak..nie masalah yang kita akan hidup dengan dia sampai akhir hayat..

kalau setakat nak fikir boyfriend SAHAJA, boleh la kot takyah nak memilih..sebab just nak boyfriend je..agak agak nak kawin nanti, cari la lelaki yang lagi baik dari boyfriendkan..tu bagi orang yang fikir macam tu..


bagi aku, sekarang nie aku taknak fikir bakal boyfriend dah..sekarang nie aku fikir nak cari bakal husband je..lantak la orang nak cakap aku gatal ke apa..yang penting aku nak carik untuk masa depan aku..aku bukan nak cari yang terlalu sempurna..setakat ada pegangan agama,boleh jaga aku,boleh bimbing aku, dah cukup bagi aku..aku bukan la sempurna sangat, sebab tu la aku nak seorang lelaki yang boleh bimbing aku..bukan nak merosakkan aku lagi..biarlah aku memilih untuk kebaikan aku sebab yang nak hidup aku..bukan nak hidup untuk orang lain..


Sila LIKE kalau suka..

4 comments:

  1. hidup mmg utk buat pilihan...
    so klau mmber ko byk bunyik kn sue...

    ko diam je..sbb da sure2 klau ko memilih pon..utk life ko bkn nye diorg..

    so..steady la kawan..ika tgok sue ni pon skang hepi je even single...:)

    ReplyDelete
  2. betol.. kita kena lah pandai memilih.. kan.. xkan nak husband poyo kot.. huhu

    ReplyDelete
  3. @ mrs.asrafovic : kan..bila orang dah ckp macam macam yang mampu pekak kan telinga je..

    ReplyDelete
  4. @♥ aeryn ♥ : kan..tahu takpe..siapa yang nak husband macam tu..

    ReplyDelete

Terima kasih diatas komen anda...