=Terima Kasih sebab FOLLOW blog SueMUNCET=

01 July 2012

=Resipi : Kek Batik ikut suka=

Semalam tiba tiba rasa rajin plak nak buat kek batik..ala..semua orang tahu kot nak buat kek batik nie semudah abc..kan kan..haha! tapi ada kelainan sikit dekat kek batik yang aku buat nie..jom terjah!

Bahan bahan :
biskut marie
milo
planta
susu
kacang tanah(digoreng tanpa minyak,buang kulit dan diblender)

Cara cara :

1) campurkan milo,susu dan planta di dalam kuali..kacau sehingga cair dan sebati..jangan bagi dia berketul ketul..kacau selaju yang boleh..huhu..
2) lepas milo, susu dan planta tadi dah cair dan sebati, masukkan kacang tanah yang telah diblender tadi..kacau kacau dan kacau..
 3) biskut marie tadi pecah pecahkan menjadi kecik macam dalam gambar diatas tu. 
4) kemudian, masukkan biskut marie tadi di dalam kuali yang ada milo,susu dan planta..kacau biskut tu bagi semua badan biskut disalut dengan coklat..okey siap! jangan lupa tutup api..

5) masukkan dalam loyang..ratakan permukaan diatas dan boleh la dimasukkan dalam peti ais..

selamat mencuba!


*resipi nie lain sikit sebab aku guna planta..ada sesetengah orang guna butter..aku jugak letak kacang..ikut suka korang la yee..yang penting sedap! hewhew..

 

 Sila LIKE kalau suka..

3 comments:

kinchnaf said...

Nak cikit !! ;)

sueMUNCET said...

@ kinchnaf : meh share meh..haha!

Faizul Osman said...

nampak sedap... bab mkn ni mmg sy suka...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/eqbal-zack-brisbane-giveaway.html