=Terima Kasih sebab FOLLOW blog SueMUNCET=

22 April 2012

=Resipi : Puding Roti Milo=

Malam tadi rajin buat Puding Roti Milo..actually nama dia Puding Roti Koko..tapi disebabkan koko takde, gantikan la dengan milo..bahan yang digunakan untuk puding roti nie memang simple je..

Bahan bahan :

Roti - Dipotong dua (tiga segi)
Mentega/Planta
Serbuk Koko/Milo - Pilih satu
Coklat Chip
Gula
Susu HL
6 biji telur
Garam

Cara cara :

1) Sapu mentega/planta dan taburkan gula didalam acuan
2) Susun roti yang dah dipotong dan disapu mentega didalam acuan. Tabur sedikit gula dan bakar didalam oven sebentar
3) Pukul/Blander telur bersama sama susu HL,serbuk Milo,gula dan sedikit garam sehingga kembang
4) Tuang aduan yang dipukul/blander tadi didalam acuan yang berisi roti yang dah dibakar dan taburkan coklat chip
5) Kemudian, adunan tadi dibakar didalam oven
siap dibakar! letak dalam peti ais dan siap untuk dimakan! 

kalau korang nak nampak kaler, korang letak la coklat chip kaler putih..
Selamat mencuba!




 Sila LIKE kalau suka..

12 comments:

redlomo said...

sedapnya.. dah cuba dah.. mmg terbaik

ainun said...

nampak sedap....tambah2 i suka milo.
keep blogging, will come again later :)

sueMUNCET said...

@ redlomo : kan..terbaik! ;)

sueMUNCET said...

@ainun : nanti try la okey! ;)

Nava Krishnan said...

Simple yet with a delicious outcome.

shiema sufian said...

nice. thanks sharing (:

sueMUNCET said...

@ Nava Krishnan : yes! ;)

sueMUNCET said...

@ shiema sufian : yeah! welcome.. ;)

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe datang KL..sue kena buat! wajib!

sueMUNCET said...

@Nur Hawa Mohd Zin : hahah! taknak.. ;p

Anonymous said...

Salam..bakar tu baper lame?

sueMUNCET said...

@ Anonymous : yang bakar roti dulu tu, bakar mcm nak buat roti bakar tu..lepas dah masukkan aduan, bakar dalam 10minit macam tu..lepas tu, biar sejuk..baru masuk dalam peti ais..