=Terima Kasih sebab FOLLOW blog SueMUNCET=

14 August 2012

=Resipi : Ais Krim goreng tanpa guna roti=

Semalam berbuka puasa aku dengan rajinnya telah membuat ais krim goreng! tapi aku tak guna roti..

Bahan-Bahan
Ais Krim
Cornflakes (dihancurkan)
telur

Cara-Cara

1) Keluarkan ais krim dalam peti ais tu..tak kisah la ais krim apa pun..ikut suka korang okey..
2) Keluar kan ais krim tadi menggunakan sudu..buat macam gambar dibawah nie..lepas tu, letak dalam peti ais (tempat beku) selama 2jam..
3) Lepas 2jam, keluarkan dari peti ais tu..Salutkan ais krim tadi dengan telur dan cornflakes..buat dua kali..tak faham?? okey..salutkan ais krim dengan telur..lepas tu, salutkan dengan cornflakes..salutkan dengan telur lagi..lepas tu, salutkan dengan conflakes..faham? bagusss...
4) sampai la dia jadi macam gambar dibawah nie..
5) kemudian, masukkan dalam peti ais (tempat beku) dan biarkan selama 2jam..
6) lepas 2jam, dah boleh goreng..takyah nak goreng lama sangat..okey..
(gambar lupa nak snap..huhu)

selamat mencuba!



 Sila LIKE kalau suka..

3 comments:

Arfahani Arsad said...

creative!! :)

amal said...

kita penah buad yg guna roti punyaa , best!

ehh , naty cek email tau dear :') kita ad bgi awak Ecard :')

sueMUNCET said...

@ amal : kita tak pernah lagi cuba guna roti.. ;)

btw,thanks dear..