=Terima Kasih sebab FOLLOW blog SueMUNCET=

20 April 2011

=Perempuan baik untuk lelaki baik dan sebaliknya=



perempuan baik untuk lelaki baik..begitu jugak disebaliknya..kita dah selalu sangat dengarkan statement tu..yeke?? bagi aku la kan..tak semestinya perempuan baik untuk lelaki baik..macam tu jugak disebaliknya..

kadang kadang perempuan yang baik akan dapat lelaki yang jahat supaya si perempuan dapat ubah si lelaki untuk menjadi baik dan macam tu jugak bila lelaki baik dapat perempuan yang jahat..mungkin Tuhan temukan kita dengan dia untuk kita tolong dia  berubah dari jahat ke baik..

sejahat mana pun lelaki or perempuan tu,mesti dia nak pasangan yang baik..tipu la kalau ada orang nak pasangan yang jahat kan?? mesti la nak yang baik..tapi kita takde hak nak hukum orang..jangan la bila kita dah dapat pasangan yang jahat tu kita lagi nak buat dia down..maybe dia akan berubah jadi yang lebih baik..kita patut menyokong...

kalau kita nak pasangan yang baik kita pun kena la cermin diri kita dulu..perbaiki diri dulu..janganlah kita mencari yang sempurna kerana diri kita pun tak cukup sempurna..
dan baik jahatnya seseorang tu siapa kita untuk menilaikan??

jangan ingat semua orang yang alim,selalu pergi masjid,sembahyang 5 waktu tak tinggal,bertudung dianggap baik..tapi hakikatnya saja nak nampak baik tapi bajet alim je kan..

love,

Sila LIKE kalau suka..

4 comments:

Kay Van burren said...

tetapi dalam al-quran sudah tertulis lelaki zina addalah untuk pompuan bezina cane?
tapi ini dengar2 cite gak..x tau ayat seterusnya

miwwa J said...

=)

sueMUNCET said...

@ Kay Van burren : tu tak tahu la kan..hanya Tuhan yang menentukan.. ;)

sueMUNCET said...

@ miwwa J : ;))